مقالات آرشیو خبر ها
چرا باید به درخشش داگلاس کاستا دل بست؟

چرا باید به درخشش داگلاس کاستا دل بست؟

 

«كاستا در مقابل اتلتی هر كاری كه خواست انجام داد و پایه‌گذار بخش اعظمی از حركات هجومی یووه در نیمه نخست و ابتدای نیمه دوم بود. او همانی بود كه آرزوی هر مربی است. » ماسیمو پاوان از سردبیران ارشد Tutto Juve و خبرنگار نزدیک به باشگاه یوونتوس با بیان این توصیف در مورد وینگر 28 ساله یووه، در یادداشتی با اشاره به آمادگی خیره‌کننده داگلاس کاستا در دیدار یووه مقابل اتلتیکو مادرید، درخشش و احیا دوباره او را یک ارزش افزوده برای بیانکونری دانست.

 

اگر از یك طرفدار یوونتوس در مورد دیدار این تیم در مقابل اتلتیكو مادرید بپرسید احتمالاً عملكرد داگلاس كاستا یكی از نخستین موضوعاتی است كه به آن اشاره می‌كند. واقعیت آن است كه كاستا در مقابل اتلتی هر كاری كه خواست انجام داد و پایه‌گذار بخش اعظمی از حركات هجومی یووه در نیمه نخست و ابتدای نیمه دوم بود. او همانی بود كه آرزوی هر مربی است. وینگر برزیلی یووه در پایتخت سوئد چنان نمایشی هیجان‌انگیز از خود به نمایش گذاشت كه مائوریتسیو ساری نیز نتوانست نسبت به آن واكنشی نشان ندهد و ادامه همین روند از او را باعث تبدیل شدن كاستا به چهره‌ای اثرگذار در تیم یوونتوس دانست. 
اما آیا واقعاً كاستا بار دیگر بازگشته است؟ آمادگی جسمانی و تكنیكی او سیگنال‌های بسیار امیدوار كننده‌ای بود كه از سوی این بازیكنان به سرمربی و باشگاه ارسال شد. او با عبور از فصل ناامید کننده پیش و گذر از حاشیه‌‍‌ها و مصدومیت‌ها برای آغاز فصلی دشوار آماده‌تر از همیشه است. حالا دیگر در باشگاه یوونتوس کسی در مورد فروش و یا انتقال قرضی او به تیمی دیگر صحبت نمی‌کند و همه روی او به عنوان یکی از بازیکنان اصلی حسابی ویژه باز کرده‌اند. 
با این همه حافظه تاریخی را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. فصل گذشته نیز با درخشش کاستا در ترکیب یووه آغاز شد؛ هرچند آمادگی او باعث شده بود تا الگری نیز نتواند از خیر حضور او در زمین بگذرد و کاستا وینگری توانمند و عصای دست او برای باز کردن قفل بازی‌های به بن‌بست خورده باشد اما با این حال پرتاب آب دهان به سوی فدریکو دی‌فرانچسکو وینگر ساسوئولو در کنار حواشی پیش‌آمده در ماجرای بازگشت او از جشن تولد نیمار و تصادفش و البته مصدومیت‌های سریالی او، سرنوشت کاستا را تا آنجا تغییر داد که رفته‌رفته رابطه او با یووه تیره و تار شد و اختلافات آنقدر بالا گرفت که او حتی در آستانه خروج از باشگاه نیز قرار گرفت.
با ورود ساری به یووه و ابراز حمایت و اعلام نیاز به توانمندی این برزیلیِ تکنیکی، به نظر می‌رسد او از لحاظ روحی به خوبی احیاء شده و عملکرد درخشان او در مقابل اتلتیکو مادرید نیز گواهی بر این مدعی است. سرعت و تکنیک فردی او یک ارزش افزوده و یک پارامتر جذاب برای یوونتوس است. کاستا می‌تواند با جداسازی مسیر این فصلش با حواشی؛ در انبوه ستارگان بی‌المللی یووه یکبار دیگر خود را به فوتبال ایتالیا و جهان اثبات کند و تبدیل به مهره‌ای کلیدی برای بیانکونری شود. بی‌شک یک کاستای آماده می‌تواند یوونتوس را یک گام دیگر تا کسب نهمین اسکودتو و فتح لیگ قهرمانان اروپا نزدیک‌تر کند.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: